Поради батькам

ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ

ГОСТРИХ КИШКОВИХ ЗАХВОРЮВАНЬ В ЗИМОВИЙ ПЕРІОД

Холодна пора року – це сприятливий час для поширення особливого виду кишкових інфекцій – ротавірусної інфекції. Ротавірусна інфекція, відома також як «Кишковий грип», належить до групи гострих кишкових інфекцій. Захворювання розвивається стрімко, найчастіше на тлі повного благополуччя. Як правило, ротавірусна інфекція характерна для дітей молодшого віку, проте дорослі також можуть захворіти. Багаторічний досвід показує, що найчастіше хворіють діти, які щодня мають тісний контакт один з одним. Спалахи ротавірусної інфекції характерні для окремих груп дітей, наприклад, в дитячому саду, школі і т.д.

Де і як можна заразитися?

Захворювання викликає ротавірус, переважним місцем існування якого є слизова оболонка стінки тонкого кишечника. Джерелом захворювання може стати як хвора людина, так і вірусоносій. Вже в перші дні після зараження хворий починає виділяти збудника в навколишнє середовище разом з випорожненнями. Основний механізм зараження – фекально-оральний та контактно- побутовий. Ротавірус проникає в організм дитини через погано оброблені продукти, немиті руки або чужі іграшки, обсіменені збудником кишкового грипу. Ротавіруси стійкі до впливу низьких температур, а також прекрасно себе почувають в хлорованій воді. Крім шлунково – кишкового тракту, ротавіруси можуть вражати верхні дихальні шляхи, викликаючи симптоми запального характеру. Отже, зараження повітряно-крапельним шляхом також може мати місце.

Як проявляє себе ротавірусна інфекція?

Ротавіруси мешкають і розмножуються в клітинах слизової оболонки шлунково-кишкового тракту. Збудник вражає стінки шлунка і кишечника, викликаючи симптоми гастроентериту. У результаті гостро вираженого запального процесу відбувається порушення травлення і всмоктування їжі, що неминуче призводить до появи симптомів інтоксикації, диспепсичних розладів і зневоднення організму.

Захворювання може мати початок, подібний за симптоматикою із звичайною застудою. У дитини з’являються набряк слизової носоглотки, нежить, першіння в горлі.

Основні симптоми ротавірусної інфекції:

переймоподібні болі в животі; підвищення температури тіла в межах 38 градусів С; багаторазова блювота (до 4 разів на добу); діарея (стілець жовтуватого відтінку, з неприємним кислим запахом); загальна слабкість і нездужання.

ВАЖЛИВО!

При стійкому підвищенні температури тіла, нестримній блювоті або багаторазовій діареї госпіталізація та лікування

ротавірусної інфекції у дітей в умовах стаціонару є обов’язковими!

Профілактика: кращою профілактикою ротавірусної інфекції у дітей є дотримання правил особистої гігієни – миття рук після повернення з прогулянки, туалету та перед їжею. Не варто давати дитині не миті фрукти та овочі, а також сиру воду для пиття. Пустушки, пляшечки та інші предмети, які малюк може взяти в рот, обов’язково промивати окропом перед тим, як дати малюкові.

 

ЯK ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ВИКОНАТИ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Допомагати дитині з виконанням домашньої роботи зовсім не означає робити замість неї! До вашої 10 порад, як батьки можуть найкращим чином допомогти своїй дитині виконати домашнє завдання так, щоб вона ефективно навчалась, отримувала користь зі своїх завдань і приносила зі школи добрі оцінки.

Забезпечте дитині сприятливі умови та надайте необхідні матеріали

Важливо забезпечити дитині спокійний, добре освітлений простір подалі від відволікаючих чинників, а також надати всі необхідні навчальні матеріали – папір, зошити, маркери, ручки й олівці, словники, зручний письмовий стіл і т. п. Відразу після школи попросіть дитину переглянути всі завдання й визначити, які підручники та матеріали необхідні для їх виконання. Усі ми раніше, як очманілі, в останній момент мчали в магазин по транспортир, кольоровий папір або повертались у школу по забутий підручник – і нічого смішного в цьому не було! Нехай же в дитини все необхідне буде під рукою.

Визначте персональний простір для кожної дитини

Спробуйте знайти для кожної дитини своє окреме робоче місце або розплануйте час так, щоб діти спокійного виконували домашні завдання у спеціально відведених місцях. Якщо одна дитина закінчить свою домашню роботу раніше, займіть її читанням або попросіть посидіти спокійно, доки вся сім’я не буде готова до спільного проведення часу у вітальні.

Продумайте розклад

Створіть раціональний графік, який передбачає адекватне співвідношення часу на навчання та дозвілля дитини. Більшість дітей найбільш продуктивні на початку вечора, за деякий час до сну, іншим, перш ніж сісти за підручники, потрібна невелика перерва на ігри, обід чи вечерю або принаймні перекус. Найголовніше – це встановити певний режим, який буде індивідуально підходити вашій дитині та враховувати всі її потреби.

Зробіть час виконання домашніх завдань вільним від високих технологій

Обмежте час для телевізора, мобільного телефону, планшета й ноутбука. Якщо вашій дитині не потрібен комп’ютер для виконання домашнього завдання або телефон для консультацій з однокласниками (порада: переконайтеся, що це дійсно необхідно!), нехай вона здасть вам усі свої високотехнологічні пристрої на час виконання домашньої роботи. Чим краще дитина зосередиться, тим швидше виконає домашню роботу і зможе повернутись до своєї сторінки в соціальних мережах.

Будьте готові стати довідником

Завжди будьте готові відповісти на будь-які запитання про домашнє завдання. Спробуйте вирішити одну-дві задачі разом з дитиною, а потім перевірте, чи зможе вона вирішити наступну задачу самостійно. Не забувайте нагадувати своєму школяру (і собі самим), що школа й навчання понад усе, і ви завжди готові відповісти на будь-які запитання або перевірити домашню роботу дитини.

Не впадайте у крайнощі з бажанням допомогти

Ігнорування прохань дитини про допомогу з домашнім завданням – це одна крайність, а виконання роботи замість неї – інша, обидві вони повинні бути справжнім табу. Уникайте простого надання відповідей. Замість цього ставте запитання, які дозволять дитині розділити складну задачу на кілька невеликих, послідовних і простих етапів. Ви не зможете складати за дитину іспити, тому виконання замість неї складних шкільних проектів і рішення математичних задач ніяк не допоможуть їй у довгостроковій перспективі.

Підвищіть мотивацію:

  • Програмуйте дитину на успіх.
  • Хваліть її об’єктивно, ніби ви даєте оцінку чужій дитині.
  • Хваліть дитину за добре виконане завдання.
  • Не оцінюйте кожен крок, так дитину можна довести до неврозу.
  • Нагадайте дитині: «Коли ти закінчиш, то зможеш грати в комп’ютерні ігри…”.

Підтримуйте зв’язок з учителем і школою

Під час батьківських зборів або в будь-який інший момент протягом навчального року діліться своєю стурбованістю кількістю або складністю призначених домашніх завдань. Неодмінно повідомляйте вчителю, якщо у вашої дитини систематично виникають якісь труднощі або вона не у змозі самостійно зробити більшу частину домашньої роботи.

Робіть роботу над помилками

Переглядайте закінчені й оцінені завдання дитини. Не сваріть її за погані оцінки або зроблені помилки. Обговоріть ці помилки, щоби переконатися, що ваша дитина зрозуміла матеріал.

Підтримуйте здорові звички

Багато дітей відчувають нестачу сну, якщо сплять менше 8,5 години. Якщо ваша дитина дрімає над завданням з літератури, спробуйте змістити час відходу до сну на одну годину раніше. Якщо графік вашої дитини щільно розписаний різними заняттями як по днях, так і вечорами, починаючи від спортивних гуртків і музичної школи до волонтерської діяльності або навіть роботи по кілька годин на день, може, прийшов час переосмислити їх доцільність. Дітям необхідний час, щоб розслабитись у кінці дня. Крім того, переконайте дитину в необхідності здорового харчування та регулярних фізичних вправ для гостроти розуму й запобігання хворобам.

error: Контент сайту захищено!