Засідання методичної комісії початкової школи

Методична комісія початкової школи протягом наступних 5 років працюватиме над проблемою «Оновлення підходів до навчально-методичного забезпечення початкової освіти в сучасних умовах». Протягом 2018/2019 навчального року засідання методичної комісії будуть проходити у вигляді  тренінгів та практичних занять щодо використання наборів LEGO у навчально-виховній роботі у початковій школі.

У рамках реформи Нова українська школа» усі перші класи на початку 2018/2019 навчального року отримали безкоштовні набори LEGO для використання під час уроків. Під час проходження тренінгу для вчителів майбутніх 1-х класів вчителі були ознайомлені з історією виникнення LEGO, основними видами роботи з цеглинками на уроках математики, навчання грамоти тощо.

Стандарт початкової освіти передбачає організацію освітнього процесу із застосуванням діяльного підходу на інтегровано-предметній основі та з переважанням ігрових методів у першому циклі (1–2 класи) та на інтегровано-предметній основі у другому циклі (3–4 класи).

Саме набір 6 цеглинок LEGO дають змогу вчителеві організовувати практичну діяльність в ігровій формі протягом уроку у першому класі, коли дітям цікаво, весело, вони виконують завдання у парі чи групі, постійно закріплюючи свої знання або набуваючи нових знань. На уроках більш доцільними у першому класі є використання саме LEGO дупло. Деталі LEGO систем діти поки що більше використовують на перервах та під час перебування у групі продовженого дня для творчості та розвитку фантазії, колективних ігор з конструювання.

Перш за все слід відзначити, що цеглинки LEGO використовують під час проведення ранкових зустрічей. Це і групування за кольором, вибір кольору дня, рухливі вправи з передачею цеглинок тощо.

На уроці математики усі вчителі перших класів використовують цеглинки LEGO для проведення усного рахунку, повторення складу чисел в межах 10 (парна робота), вивчають парні та непарні числа. За допомогою цеглинок зрозуміло і наочно пояснюється переставний закон додавання. Незамінними є цеглинки і для повторення геометричного матеріалу (викладають пряму, відрізок, ламану, задані геометричні фігури тощо).

Новинкою у цьому навчальному році стало використання в пілотних класах килимків LEGO для формування просторових уявлень та удосконалення усних обчислень. Видозмінені килимки у вигляді числової сітки використовують всі вчителі 1-х класів для проведення усних обчислень та розв’язування задач.

На уроках навчання грамоти за допомогою цеглинок LEGO діти будують звукові моделі слів (червона цеглинка – голосний звук, зелена – приголосний м’який, синя – приголосний твердий звуки), моделі речень, будуючи башти по черзі у групі, кожен учень додає своє слово – цеглинку.

Під час вивчення курсу Я досліджую світ діти за допомогою цеглинок LEGO утворюють коло вибору, аргументуючи свій вибір. Також будують башту у групі, збираючи її з назв об’єктів живої чи неживої природи, зимуючих птахів тощо за завданням вчителя.

У всіх вчителів перших класів на дошці є шкала з трьох кольорів для проведення рефлексії (наприклад: жовтий – мені було легко на уроці, синій – я відчував певні труднощі, червоний – мені було важко виконувати завдання). Кожен урок закінчується  проведенням такої індивідуальної рефлексії, завдяки чому вчитель бачить дітей, які відчували певні труднощі під час опанування матеріалу уроку та надалі може приділити їм більше уваги.

26 грудня 2018 року вчителі початкових класів провели засідання МК у вигляді практичного тренінгу на тему «LEGO – гра по-новому, навчання по-іншому». На цьому засіданні всі вчителі перших класів практично показали зразки 2-3 завдань, які вони використовують на уроці, обмінялися досвідом та прийшли до висновку, що LEGO – це найкращий практичний інструмент та дієвий засіб, який дає змогу реалізовувати ігрові та діяльні методи навчання у початковій школі.

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

error: Контент сайту захищено!